O particularitate a montajului este ca neconectat la bornele bateriei nu are tensiune la iesire, incarcarea este pornita chiar de bateria conectatata pentru incarcare.Acest lucru are si un dezavantaj in cazul bateriilor foarte descarcate care impiedica pornirea incarcarii,pentru inlaturarea acestui impediment s-a monteaza un buton de pornire cu contactele ND (normal deschis) care actionat citeva secunde permite suntarea tiristorului si astfel se forteaza revenirea acumlatorului descarcat.Dupa ce sa revigorat bateria descarcata montajul intra in functiune LED-ul montat pentru semnalizare se aprinde cu intensitate mare.
REGLAJE: dupa ce sa montat modulul in cutie si s-a făcut legăturile electrice conform schemei semireglabilele P1 si P2 se regleaza la jumatatea cursei dupa care se porneste incarcatorul si se conecteaza la borne o baterie descarcata. LED-ul de incarcare se aprinde atunci trebuie sa reglam cu rezistenta semireglabila P1 curentul maxim de incarcare (trebuie sa fie max. 10% din capacitatea nominala a acumlatorului ex:bateria de 12V65Ah se incarca cu un curent max. de 6,5A).Reglajul la semireglabilul P2 se face numai cind bateria a ajuns la tensiunea de 14 volti si se actioneaza pina cind LED-ul de semnalizare a incarcari se stinge.In acest moment aparatul este gata pentru incarcarea automata a acumlatorului dvs.
ATENTIE!!Transformatorul trebuie sa debiteze in secundar 18 V la 6,5A care este suficient pentru majoritatea acumlatoarelor folosite in autoturisme!
revin in curind cu poze a redresorului realizat
RăspundețiȘtergereDa merge bine eu l..am construit
RăspundețiȘtergere.