Vă rog să nu scrieţi mesaje gen: cum să calculez, care conexiune să aleg sau care este formula de calcul. În acest articol este tot de ce aveţi nevoie plus la aceasta la multe din întrebări deja am răspuns în comentarii. Vă rog să mă înţelegeţi, am şi eu serviciu şi pur şi simplu nu pot fizic să răspund la toţi mai ales că am răspuns la aceste întrebări în comentarii.
În principiu, două faze sînt înseriate şi alimentate direct la 220V c.a., iar cea de‐a treia fază se alimentează printr‐un condensator de defazare teoretică de 90°. Cf = condensator de funcționare Cp = condensator de pornire S=buton de start Condensatorul Cp nu este necesar la sarcini scăzute.
În principiu, două faze sînt înseriate şi alimentate direct la 220V c.a., iar cea de‐a treia fază se alimentează printr‐un condensator de defazare teoretică de 90°. Cf = condensator de funcționare Cp = condensator de pornire S=buton de start Condensatorul Cp nu este necesar la sarcini scăzute.
Butonul de start se menține apăsat doar pentru scurt timp, pînă cînd motorul intră în turație. Dacă nu montăm Cp, nu avem nevoie nici de S.Condensatoarele trebuie să aibă tensiunea de străpungere de 400Vc.a.
Dacă puterea motorului este cunoscută, curentul In se poate afla cu formula: In = P/1,73∙Un∙η∙cosϕ în care: P = puterea motorului Un = tensiunea rețelei în volți η = randamentul motorului cosϕ = factorul de putere. Toate aceste date se găsesc de obicei înscrise pe plăcuța cu datele motorulu.
Figura 1
Figura 2
O schemă simplă de pornire a unui motor trifazat la 220V c.a. folosind doar un condensator de funcționare. Sensul de rotaţie poate fi schimbat cu comutatorul basculant S. Schimbarea sensului NU se va face în timpul funcționării motorului ci doar după deconectarea de la reţea şi după ce rotorul s-a oprit. Cf se alege din tabelul 1 în funcţie de puterea motorului.
Figura 3
Tabelul 1
Calculul capacitatilor: pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti
felicitari foarte buna documentatia
RăspundețiȘtergereda este buna dar ce facem cu motoare mai mari de 2,2kw ce valori ar trebui sa aiba condensatorul de pornire
RăspundețiȘtergeredeci calculezi in felul urmator: pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti
ȘtergereBuna ziua. Am un electromotor fabricat in china trifazic ce trebuie alimentat la 220v prin 2 condensatori de 50mf. Am reusit sa-l pornesc in stea dar nu are putere si am incercat dupa schemele dvs sa-l pornesc in triunghi dar nu reusesc. Motor tip YL 100-4 3kW/1400 rot/min.
ȘtergereA-ti putea sa-mi dati un sfat?
Buna ziua din nou.Revin la solicitarea de mai devreme de la ora 16;15.Am uitat sa mentionez ca infasurarile{bobinele} motorului nu au aceeasi impedanta. Doua infasurari au 1,1 ohmi iar a treia are 3,1 ohmi.Anonimul are nume;Alexandru. Multumesc.
Ștergerept un motor de 4.6 kw va rog un calcul a condensatorilor pt fiecare cf si cp, multumesc
RăspundețiȘtergereDaca e sa calculam din conditia ca cunoastem doar puterea atunci va fi: Cf= 66*P => Cf= 66*4.6=303,6 uF,daca mai corect atunci trebuie sa luati de pe placuta datele motorului. La asa putere a motorului nu prea este eficient de realizat reesind din aceea ca o parte din putere o sa o perdeti
RăspundețiȘtergereBuna as avea si eu o intrebare daca ma puteti ajuta vreau sa schimb sensul de rotatie la un motor mono dar a fost trifazat are condensator pus insa nu sunt sigur daca am inteles bine din schema la mine curentul care vine de la retea este legat la U si W din desenul de mai sus iar condensatorul la x firul rosu si y albastru atunci pentru a schimba sensul de rotatie trebuie sa mut borna y (albastra) la z din desenul dvs? Astept raspuns cat de repede multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereDumneavoastra trebuie sa schimbati cu locul doua faze ce alimenteaza motorul, astfel se va schimba sensul de rotatie.
ȘtergereCu respect Ion Frunze
Adica in cutie la motor unde sunt circuitele sa schimb U cu w sau cum imi puteti spune pe desen ce anume cu ce sa schimb
RăspundețiȘtergereSchimbati locul de amplasare a condesatorului pe alta faza, daca e sa ne conducem dupa schema de mai sus atunci conectati condesatorul la U si W.
ȘtergereBuna. Am un motor de 230 - 400V. 900 turatii. conexiune Y. Pt conectarea la 230V imi zice o intensitate de 5A iar pt 400V intensitatea de 2,9A. Pt putere imi specifica o singura valoare de 1,1KW. Daca vreau sa folosesc tabelul dvs nu gasesc valorile curentilor pt conectarea motorului Y la 230V. Iar daca iau puterea de 1,1KW pt trifazic nu prea corespunde intensitatea pt trifazic si anume in tabel e 2,6A iar eu am 2,9A. Pt condensatorul de pornire la un motor de 1,1KW trifazic, nu este nici o valoare trecuta in tabel. Va rog daca puteti sa imi calculati valorile pt condensatori. Va multumesc
RăspundețiȘtergeredeci calculezi in felul urmator: pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti
RăspundețiȘtergereP.S. Daca puteti sa-mi spuneti marca la motor sau sa-mi dati vre-un link sa vad ce reprezinta
Multumesc. Pt a vedea mai exact am incarcat imaginea cu placuta. Link-ul e http://uploadimage.ro/img.php?image=4936_23032014046_nvad.jpg
RăspundețiȘtergerepentru stea Cf=2800*2.9/220=37 uF, iar pentru triunghi 4800*5/220=109 uF
Ștergereiar condesatorul de pornire va fi Cp=(2.5-3)*Cf.
Ok. 2.9A nu este pentru tensiunea de 380V? Observ ca pt tensiunea de 220V I=5A.
RăspundețiȘtergerePe placuta e scris pentru conectarea trifazata deci acolo se are in vedere tensiunea de linie, nu de faza,iar Dvs din cite inteleg doriti sa-l conectectati la o retea monofazata,deci din start o sa aveti tensiunea 220,daca doriti in triunghi e 220 V si daca doriti in stea tot e 220 V,dar in triunghi o sa aveti un moment mai sporit
ȘtergereAsta am inteles. Da, doresc legarea la monofazic. Deci valabil e 5A? Daca motorul e construit in stea pot sa fac legaturile in triunghi?
RăspundețiȘtergereScuze pt cicaleli si stangacii. Am studiat mai bine schitele dvs si placuta de pe motorul meu si am obs ca se poate conecta si in triunghi. Daca fac legatura in triunghi am nevoie de un condens de functionare de 109 uF si un condensator de pornire de 330 uF. Problema e ca nu gasesc condensator de pornire decat de 250 uF eu fiind in Germania. Va afecta functionarea la conectarea unui condensator de doar 250 uF?
RăspundețiȘtergerenu cred sa afecteze,o sa vedeti din test,o sa urmariti cum functioneaza,daca va porni greu probabil va mai trebui sa adaugati, pentru a adauga puteti citi aici despre conexiunea capacitatilor in serie si in paralel http://ifrunze.blogspot.com/2013/07/despre-capacitaticondesatoare.html
ȘtergereBuna Ziua. am facut si eu legaturile la un motor de 380V 0.55kW 2850 rot/min 2.46A(380v) 1.42A(220v) si am legat din stea in delta bornele. cos fi=0.82. Am pus un condensator de functionare de 35 microF. Si dupa un timp scurt de functionare 5min. se incalzeste destul de tare(carcasa frige) . Credetica daca as calcula valoarea condensatorului de functionare mai precis as putea elimina efectul de supraincalzire? Multumesc Cu Stima . Robert
RăspundețiȘtergereCitind comentariile de mai sus cred ca m-am dumirit. Va trebui sa folosesc un condensator de functionare avand valoarea 53 microF pentru legatura stea sau 18micro F pentru stea.
ȘtergereFoarte utila aceasta discutir. Apreciez efortul depus pentru initierea incepatorilor. Multumim.
Robert
pentru triunghi Cf=4800*1.42/220=31 uF
ȘtergereAi avut dreptate am pornit cu 120 motorul de 0,55 kw legat in triunghi si in sarcina lam lasat la 40 e ok acum nu se mai incinge
ȘtergereMersi de raspuns. In formula mea pentru calculul de legare tip delta(triunghi) am folosit valoarea 2.46A pentru ca pe placuta motorului aparea scris in felul urmator: A("triunghi" :)) / Y 220/380 V 2.46/1.42A si de aceea am presupus ca valoarea pentru formula "triunghi" este 2.46 si deci am facut calculul in felul urmator Cf= 4800*2.46/220 = 53.67 Aveam deja legat la motor un condensator de 35microF si am mai cumparat unul de 18microF si le-am legat in paralel (inspirandu-ma tot de la Dvs.) pentru a ajunge la valoarea de 53micro F. Mi-a iesit bine pentru ca acum motorul nu se mai incalzeste si merge bine. Robert
RăspundețiȘtergereun motor intra in scurt trifazic ce e de facut pentru al folosi la 220 v,
Ștergeresau motorul al doilea trifazic nu merge la viteza maxima care trebuie folosit la un compresor mare
Ștergereasi dori daca se poate cat mai simpla schema electrica ,multumesc
Ștergeremai simpla ca aici nu este
Ștergeredece nu? ai un motor a intrat in scurt ,explicami cum scoti scurtul din motor ,de cate ori apesi butonul sare siguranta,poti face o schita?
Ștergerebuna seara! am si eu o neclaritate, varianta cu 7 uF e valabila si pentru motoarele monofazate? ca nu sunt rigur daca am inteles bine schema
RăspundețiȘtergereVa salut , am si eu o rugaminte dar sa nu radeti , va rog o schema pentru un incepator de : identificare si legare a firelor de la monofazic [ nul , faza , cond. ], chiar si pentru motoarele de la masinile de spalat cu 2 viteze care au 5 fire . va multumesc anticipat
RăspundețiȘtergereO intrebare si din partea mea-> am un motor Siemens cu parametrii:
RăspundețiȘtergere3Mot 1FU2038-6WU21 Baugr. 80
N.F. 066273601003 Bauf. B5
220V Y 0,8 A
0,205 kW cos fi 0,9
1000 U/min 50Hz Is.Kl. B
VDE 0530/66 Lfr. 20-100 Hz P33/74
Vreau sa il alimetez la monofazatul de acasa, insa randul 3 din parametrii de mai sus ma fac sa nu inteleg exact cum sa il conectez.
Am vrut sa il leg triunghi(cu un condensator de 18uF), dar avea un bazait tare (ca intr-un transformator) si se incingea repede. Apoi mi-am dat seama ca poate randul 3 din parametri inseamna ca daca as vrea sa il leg triunghi, ar trebui sa am tensiunea de 127V. Adica randul 3 ar fi trebuit sa arate asa complet:
"Y/Delta 220v/127V 0,8A/ 1,...A"
Puteti sa imi spuneti ce inseamna randul 3 din parametri? Pot sa il leg triunghi la reteaua monofazata 220V de acasa?
Buna seara, 220V Y 0,8 A inseamna: tensiunea 220 V , schema de conexiune STEA si curentul 0.8 amperi,posibil sunt incomplete inscriptiile. Daca se aude bizait si se incinge atunci m-ai adaugati ceva capacitati, adica necesita marirea capacitatii condesatorului
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru feedback.
ȘtergerePlacuta cu inscriptii nu este deteriorata deloc -> toate inscriptiile le-am scris mai sus.
Daca sa zicem ca ar lipsi detaliile pentru conexiunea triunghi, cum ar trebui sa arate? De obicei inscriptiile arata asa:
"Stea/ Triunghi 380V/220V", dar in cazul meu am "Stea 220V", deci partea lisa nu ar trebui sa fie "Triunghi 127V"?
Am testat triunghi cu 18uF folosind formula Cf = 4800*I/U = 4800*0,8/220 = 18uF. Dar revenind la randul 3 de pe placuta, ma intreb daca pentru conexiunea triunghi nu ar trebui sa am 127V si incingerea sa fie din cauza ca eu am pus la 220 monofazat.
Incercati in stea
ȘtergereAm incercat stea cu acel condesator de 18uF si nu mai face zgomotul "de transformator". Se incalzeste la temperatura palmei dupa 10-20 minute de mers in gol (nu pot sa il testez in sarcina inca, pentru ca nu este montat -> vreau sa fac un slefuitor cu disc; sper sa faca fata, desi teoretic puterea inscrisa pe el e mult mai mica decat la slefuitoarele cu disc din comert; ma bazes pe faptul ca e un motor robust -> 20cm lungime, 17cm diametru, carcasa aluminiu, rotor foarte greu).
ȘtergereDaca ar fi sa folosesc formula de calcul pentru condesator, ar trebui sa fie Cf = 2800*0,8/220 =~ 10uF.
Intrebarea ramane: pentru triunghi ar trebui sa am 127V ?
Reese ca 127 V in triunghi,alta idee nu vad. Slefuitoarele cu disc din comert sunt cu motoare monofazate din start, dar noi cind conectam un motor trifazat la o retea monofazata pierdem o parte din putere
ȘtergereMotorul porneste cu Cp = 43uF. Se pare ca valorile din acest tabel sunt ok: http://www.emil.matei.ro/motor1.php
ȘtergereBuna ziua. Mi-a dat cineva o pompa de scos apa (zicea ca nu merge) , am alimentat-o si motorul mergea, dar probabil in sarcina nu avea forta. Pe langa motor mai este si un releu cu doua contacte (in functionare sta atras-contacte facute), cum se fac legaturile la motor, din motor ies 4 fire. Va multumesc .
RăspundețiȘtergerePentru inceput atasati ceva poze sa vad macar ce reprezinta motorul
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereAm atasat. http://fbx.ro/yxxycls14uvmcxrc
ȘtergerePresupun ca eu un motor monofazat, deci aveti 2 inceputuri si doua sfirsituri, adica aveti doua bobini. Iata o schema de conexiune http://postimg.org/image/i2brrz9t3/
ȘtergereDin ce am vazut la el, presupun ca releul ar trebui sa inlocuiasca condensatorul si dupa pornire sa se decupleze infasurarea de pornire, corect?, As dori o schema cu releu, cu condensator stiu. Multumesc pentru promtitudine.
ȘtergereAm gasit ceva aici, numai ca este cu motor la 380 si la mine nu are condensator(sau o fi avut? si releul este normal deschis). Trebuie aprofundata ideea. http://www.emil.matei.ro/motor3.php
ȘtergereMotorul Dumneavoastra nu avea forta in sarcina deoarece nu este condesator,iar releul este pus pentru a deconecta bobina de pornire. Ceva de genul acesta estea aici http://postimg.org/image/70wqp01p5/ Numai ca in loc de intreruptorul S sunt contactele releului.
ȘtergereBobina releului este conectata la 220v si este cu contactele normal deschis, nu vad cum ar face ce ziceti, cum se auto intrerupe alimentarea bobinei lui, ma gandeam ca poate ati mai intalnit situatia in vreo schema. Cand am zis ca nu are forta, asa mi-a spus cel ce mi la dat, eu nu am avut cum sa-l probez in sarcina.
ȘtergereDaca e pompa atunci posibil este vre-un senzor de presiune care v-a deconecta pompa. Ca idee puteti folosi un intreruptor care va actiona releul
ȘtergerePompa de udat gradina, nu are nevoie de senzor de presiune. Am crezut ca pot gasi o schema cu releu sau poate are cineva la fel. Am sa incerc cu condensator.
Ștergerebuna seara.Vreau sa pun un motor de masina de spalat la un incubator sa fac intoarcere automata.Problema este ca nu stiu cum sa fac sa se schimbe directia de rotatie a motorului,un minut in stanga un minut in dreapta,la actionarea unui,,buton" mecanismul meu fiind surub-piulita
RăspundețiȘtergerePentru incubator ar fi bine un motor pas cu pas. Eu am sa caut vre-o schema pentru cazul Dumneavoastra, putin mai tirziu, acum sunt putin ocupat
Ștergeresigur...multumesc...
Ștergerebuna seara,de curand am achizitionat o combinata care are 2 moatare trifazice 1 circular 1,75kw si 1 freser 3kw problema este la mororul de la freser ca are 2 turatii 3000,6000 vreau sa stii daca il pornesc la 220v mai pot sa utilizez amandoua turatiile.multumesc!!!
RăspundețiȘtergereTuratiile depind de numarul de poli si frecventa, la frecventa de 50 Hz o sa aveti maxim 3000 turatii reesind din formula n=60*f/p unde f- frecventa retelei, p- numarul perechilor de poli, respectiv daca reteaua are 50 de Hz si motorul 1 pereche de poli atunci 60*50/1=3000 rot/ min. Pentru a dirija frecventa aveti nevoie de invertor.
ȘtergereBuna ziua .
RăspundețiȘtergereCondesatorul trebuie sa stea in tensiune doar atunci cind porneste si dupa aia trebuie decuplat ?
Se decupleaza doar cel de pornire (Cp), iar cel de functionare(Cf) ramine cuplat.
Ștergereatunci tre sa imi caut alt electricist ca asta care il cunosc io mia zis k nu poate sa faca motorul sa mearga cu 2 turatii,de asta cand am gasit blogul dvs am pus aceasta intrebare sa vad daca e asa cum zice el.ms de rasp!!!
RăspundețiȘtergerebuna seara, am o problema cu un motor care angreneaza o pompa hidraulica ce la randul ei impinge ulei in cilindru pt a ridica masini , las un numar de telefon 0767133275 si daca se poate sa ma sunati mi-ati fi de mare ajutor, pt ca nu stiu cum sa-i vin de hac...au vnt 3 electricieni pana acum si nu-l pot face sa ridice atat, au pus condensatoare si degeaba ...ridica doar daca nu are greutate pe bratele elevatorului...daca are greutate nu ridica decat daca il ajuti
RăspundețiȘtergereatunci porneste
este un motor de 3 kw
3000 rpm
la 220
astept un raspuns si daca ma puteti contacta ar fi si mai bine ! Va multumesc .Claudiu
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereSe da un motor trifazat de 1.1kw conectat in stea la 220 dor cu 90 uf 450VAC de functionare fara condesator de pronire, acesta in sarcina nu pleaca bazaie
RăspundețiȘtergereDaca il comut in triunghi cu un condesator de pornire de 10uf si cei 90Uf de functionare acesta va pleca in sarcina si ce tensiune trebuie sa aiba acela de pronire tot 450VAC?
Sau valoarea a condesatorului de pornire sa fie mai mare?
Dar problema e urmatoarea nu pot pune intrerupator la CP deoarece comanda de pornire este la pedal si mainile sunt ocupate (masina de dejantat anvelope si de montat anvelope) ar fi vreo problema daca acel CP ramane conectat pe timpul monatri? care dureaza unde la 1, 1.5 minute
Astept raspuns!
Condesatorul de pornire trebuie sa aiba aceiasi tensiune ca cel de functionare, capacitatea lui se alege din Cp=(2.5-3)*Cf
ȘtergereEl nu se recomanda sa fie conectat pe timp lung, doar la pornirea motorului si atit
Se poate arde motorul?
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereAm un motor Siemens tipul 1LA7106-1BD60-Z posibil cu 2 turatii.
Detalii acestuia sunt in imaginile urmatoare :
a) placuta : http://postimg.org/image/90cqslbyf/
b) cutia cu borne : http://postimg.org/image/of3bel855/
c) o schema : http://postimg.org/image/ltey6oj45/
d) indicator "thermal protector" : http://postimg.org/image/6v14pztfp/
Sincer nu inteleg deloc rostul celor 2 perechi de conexiuni 2TB1-2TB2 si 4TB1-4TB2.
Nu sunt un specialist in motoare si din aceasta cauza ma adresez dv cu urmatoarele intrebari :
a) acest motor poate fi alimentat la 220V ?
b) daca a) este afirmativ, poate functiona la cele 2 turatii (sau la 2 turatii - cred ca nu mai sunt aceleasi valori la o alimentare de 220V) ?
c) daca a) si b) sunt afirmative, care ar fi schema de conectare si modul de calcul al condensatorilor ?
Va multumesc.
Da, este un motor cu 2 viteze, schema lui este in stea dubla http://postimg.org/image/o0r6y20lh/
ȘtergerePuteti sa incercati sa conectati, teoretic ar trebui sa lucreze,dar ca sa folositi ambele viteze trebuie sa faceti o schema de comutare cu ajutorul unor demaroare care is 5 la numar plus butoane Strart/Stop. Concluzia mea este ca asa motor nu se merita sa-l utilizezi la 220 V, nustiu la ce proces aveti nevoie de el.
Va multumesc frumos pentru raspunsul prompt.
RăspundețiȘtergerePrivitor la schema de stea dubla observ ca sunt 3 puncte mediane, iar in cutia cu borne de la al meu am 4 conexiuni care nu stiu ce rol au ( 2TB1-2TB2 si 4TB1-4TB2). Daca privim schema aflata pe capacul cutiei de borne, ne duce cu ideea ca cele 2 perechi ajuta la comutarea intre cele 2 turatii, dar cum ?
Conform schemei de stea dubla, trecerea la turatia mai mare se face prin unirea celor 3 puncte mediane, marind numarul de poli, dar in cazul motorului meu oare cum se realizeaza acest lucru avand in vedere ca am 4 capete si nu 3 ?
Acest motor am in intentie sa-l utilizez la un slefuitor cu banda abraziva. Nimic pretentios, dar m-am gandit ca daca tot are doua viteze nu-i rau sa le pot si folosi. Dar nu-i ceva imperativ.
In concluzie, daca ignor prezenta celor 4 fire despre care nu cunosc nimic la acest moment, motorul se comporta ca un motor trifazic obisnuit si care lucreaza la turatia mica ?
Recunosc ca pana acum nu am indraznit sa-l pun sub tensiune atata timp cat nu-i cunosc modul de functionare.
Da, in principiu daca sa ignorati acele 4 fire este un motor obisnuit, pentru slefuitor folositi capetele care conecteaza bobina cu turatiile cele mai mari.Pe capacul de la borne arata care sunt ele.
ȘtergereP.S. Nu uitati ca DVs aveti conexiune in stea de aceea cind o sa calculati capacitatea condesatorului sa luati asta in seama.
Luati-o incet ca sa inteleg.
RăspundețiȘtergereDeci vorbim acum doar de firele notate cu 1U-2U, 1V-2V, 1W-2W, care banuiesc ca sunt capetele celor 3 bobine din stator, nefiind legate in nici un fel la acest moment, asa cum se vede in http://postimg.org/image/of3bel855/ nu exista nici o punte, urmand ulterior sa le leg intr-o anumita configuratie, in stea asa cum spuneti.
Dv spuneti sa leg capetele care conecteaza bobina cu turatia cea mare. Care sunt acele capete ?
Aici nu este ca la un motor trifazat simplu,aici avem doar inceputuri de faza(inceputul fiecarei bobini) sfirsiturile sunt legate in interiorul motorului. Deci trebuie de gasit inceputurile la bobina de viteza inalta. Dupa cite vad pe capac ele sunt 2U, 2V, 2W
RăspundețiȘtergereAti avut perfecta dreptate. Am alimentat cu 230 V prima data intre 1U si 1V folosind o sfoara pentru a-l initia in miscare si am obtinut turatia mica. Apoi am legat 230 V la 2U si 2V de data asta turatia fiind mult mai mare si miscarea mult mai ferma.
RăspundețiȘtergereAm trecut la calculul condensatoarelor dar aici m-am poticnit.
U = 230 V, In-ul este necunoscuta.
Daca conform placutei avem un curent nominal de 3,8 A in configuratia stea pentru turatia mare la 400V alimentare, ce intensitate voi avea daca alimentarea o fac la 230 V ?
In = P/1,73∙Un∙η∙cosϕ în care: P = puterea motorului Un = tensiunea rețelei în volți η = randamentul motorului cosϕ = factorul de putere. Toate aceste date se găsesc de obicei înscrise pe plăcuța cu datele motorulu.
ȘtergereDaca unele date nu le aveti pe placuta puteti sa le cautati pe net, posibil sa fie vre-un catalog online
Toate sunt trecute pe placuta mai putin randamentul motorului.
RăspundețiȘtergereDar daca ma uit la formula cred ca randamentul se poate determina folosind situatia alimentarii la 400V, si introducand in formula elementele cunoscute, rezulta la final necunoscuta.
Deci :
P 1700
η = ---------------------------- = ---------------------------------- = 0.75
1.73 x U x I cosϕ 1.73 x 400 x 3.8 x 0.86
in consecinta :
P 1700
In = ------------------------------ = --------------------------------- = 1.5 A
1.73 x Un x cosϕ x η 1.73 x 230 x 3.8 x 0.75
Dar si aici apare intrebarea : la o alimentare de 230 V puterea, randamentul si cosinusul de fi se pastreaza vizavi de alimentarea la 400 V ? Sau, daca nu (asa cum banuiesc) diferentele or fi consistente ?
Buna ziua
RăspundețiȘtergereAm o masina de tocat carne industriala, care a avut din fabricatie intrerupator cu 3 pozitii: 380v, 0-Oprit, 220v.
A functionat dupa ce a fost cumparat de la fabrica cu 3 condensatori la tensiunea de 220v. Problema e ca s-a defectat intrerupatorul, cineva "mester" a incercat sa il desfaca sa il "repare" dar au sarit din el toate contactele si nu se mai poate vedea cum a fost legat initial. Am incercat sa aplic schemele prezentate de dumneavoastra mai sus dar problema e ca din motor spre intrerupator vin 6 fire, cate trei din 2 parti ale motorului (2 roz, 2 albastre, 2 galbene), masa fiind prinsa direct pe carcasa masinii de tocat. Va rog mult daca ma puteti ajuta...
Alex.
Buna Alex, ar fi foarte bine daca ati pune niste poze ca sa vad situatia mai clar, dar eu presupun ca acele 6 fire sunt venirile si plecarile bobinelor, adica o bobina de faza are un inceput si un sfirsit, dumneavoastra trebuie sa gasiti care sunt sfirsiturile si inceputurile bobinei astefel dupa ce le gasiti legati sfirsiturile in stea sau triunghi. Ceea ce e legat de carcasa e firul de impamintare, el nu joaca nici un rol la functionare, el este doar pentru protectie.
ȘtergereDomnule Frunze, eu pentru valoarea lui Cp folosesc 20% si nu 2-3xCf
RăspundețiȘtergereUneori daca este o sarcina mica pe arbore nici nu este nevoie de capacitatea de pornire ;)
Ștergeream un vibrator de beton 2,8kw cu pornire stea triunghi 380 as reusi sal pornesc la 220?
RăspundețiȘtergere-
da reusiti dar o sa aveti nevoie de mai multe capacitati dar asta la fel nu e o problema,problema e ca o sa se piarda o buna parte din puterea lui
Ștergerenici o problema cu puterea acuma are 3 prize pt vibrator dupa o sa folosesc doar una dar daca puteti sa_mi calculati condensatorul de functionare mie dupa calcul mia iesit unul de 184.8 micro, de pornire nu cred cai trebuie pt ca merge in gol la pornire (2.8kw:0.8cos:9.7A/220V:50Hz;2860r/min)si ar trebui sal leg stea sau triunghi?multumesc cu stima ciprian
RăspundețiȘtergereVa rog daca vreti sa mi raspundeti astept sunt incepator si nu sunt sigur cu stima ciprian
RăspundețiȘtergereIn triunghi desigur ca va fi cea mai buna alegere, iar capacitatile le calculati dupa formula care am scriso in articol(cititi atent) la vibratorul dumneavoastra puteti sa incercati si capacitati mai mici decit cele care o sa va iasa la calcul deoarece nu aveti asa o sarcina mare,la vibrator sunt niste greutati in semiluna daca nu ma gresesc. Eu spre exemplu nu am intilnit vibrator de asa putere, cele care le-am intilnit eu erau la puterea de maximum 1,5 KW
ȘtergereBuna ziua,va rog sa ma ajutati putin,am un compresor angrenat de un motor trifazic si vreau sa-l leg la 220V,la placa placa de borne din motor iasa 4 fire,la partea de jos (U,V,W) sunt legate 3,iar la partea de sus (X,Y,Z),un singur fir(la borna Z).Cum ar trebui s-a leg firele de 220 si condensatorul?Multumesc!
RăspundețiȘtergereBuna seara! Am un motor monofazat de 4kw/3000rpm si as vrea sa aflu ce condenstori mi-ar trebui pentru pornire in forta?
RăspundețiȘtergereAcest motor a venit cu un condensator de 300uf si unul de 45uf. Problema este ca acel condensator de 300uf mi-a bubuit de doua ori si nu cunosc cauza.
v-am pus pe e-mail si trei fotografii.
Multumesc anticipat!
Buna seara.
RăspundețiȘtergereAm un motor monofazic cu următoarele caracteristici: tensiune de alimentare=220 Vca, putere=2,4 Kw / 3,28 CP, cosϕ=0,88 , A=18,2, condensator permanent=110uf/450 V.
Motorul funcţionează pe un dispozitiv de crăpat lemne cu şnec (tip şurub conic), iar atunci când intâlneşte un lemn noduros se blochează (motorul efectiv se opreşte in sarcină). Am incercat cu o siguranţă automată de 10A, dar aceasta nu intrerupe curentul la supra-sarcină.
Vă rog să mă ajutaţi in gasirea unei soluţii de protejarea motorului, bineinţeles care să fie mai ieftină decât bobinarea sau înlocuirea acestuia in cazul în care s-ar arde.
Mulţumesc anticipat.
Releul termic va face fata cerintei dumneavoastra
ȘtergereRevin cu din nou cu o problemă: Am un compresor cu 2 pistoane și o butelie de 100 de litri și un motor electric de 2,2Kw 2890RPM monofazat (din fabrica) cu un condensator 200uF/250V și încă unul de 40uF 450VAC.
RăspundețiȘtergereProblema este atunci când ajunge la presiunea care trebuie să declanșeze și motor e rece acesta încearcă să plece dar nu are cuplu suficient de plecare și după două trei învârtiri se declanșează senzorul termic (16A scrie pe el) dacă aștept un minut două și apăs din nou pentru resetarea senzorului acesta pornește (menționez că motorul face așa până se încălzește iar după ce este cald nu am treabă cu el pornește excelent) Ciudat este că fulia pompei compresor se învârte destul de bine cu mâna la 8 Bar deci la 4 Bar ar trebui să pornească fără probleme motorul.
Motorul este chinezesc dar nu știu dacă este bobinat cu conductor de aluminu sau cupru
Pe tăblița cu date spune că el absoarbe de la rețea 13 A.
Care să fie problema? Aici am văzut pe internet că un motor tot de 2,2KW 3000RPM cu 13,97A și am văzut că are 300uF/250V și 30uF 450VAC.
Dacă s-ar dovedi că cel de 200uF este insuficient aș cumpăra unu de 300uF (150lei) și aș vrea să merg la sigur. Dacă nu ce motor ar fi recomandat (monofazic fără transformări) aș cumpăra unul de 3KW 3000RPM care cică e bobinat cu conductor de cupru.
Ce spuneți ceva idei?!
Și cum se calculează valoarea capacitaților? Sau care este valoare pentru un astfel de motor?
ȘtergereIata dupa aceasta formula; http://imageshack.com/a/img674/9512/ib266G.png
ȘtergereBuna seara,
RăspundețiȘtergereMultumesc pentru raspunsul la intrebarea privind protectia motorului monofazat de 2,4 Kw, 18A (28 octombrie 2014, 19:29).
Va rog sa ma ajutati cu un model de releu termic pentru tipul acesta de motor si eventual cu o schema de legaturi. Am vazut pe un forum SOFTPEDIA o discutie legata de un TCA 10 A. Este bun si in cazul meu?
Pai schema e una clasica pe care o puteti gasi pe internet, iar releul termic il procurati in dependenta de calculul curentului, spre exemplu nu poti sa utilizezi unul de 5 A atunci cind motorul in regim normal consuma 10 A. Dimensionarea protectiei se face reesind din calcule
RăspundețiȘtergerebuna ziua
RăspundețiȘtergeream un compresor ce are motor de 1500w,problema mea este ca la priva 220 porneste si merge normal,problema este daca il pun la un generator ce scoate 2.2kw maxim si are factor de putere 1.00 atunci compresorul da sa porneasca si opreste generatorul.este ceva ce pot sa fac ca sa il pornesc cu generatorul?compresorul are pe el un condensator de 25uf
+ că în timp ce presiunea crește, crește și curentul (A) "tras" de la rețea!
ȘtergereMotorul la pornire trage un curent de 6-8 ori mai mare din nominal, deci eu presupun ca la actionarea lui se activeaza protectia la supracurent a generatorului
RăspundețiȘtergereda sare siguranta de la generator ce pot sa fac ca sa nu ia compresorul asa mult curent la pornire?sa ii maresc condensatorul?
ȘtergereNu puteti face nimic intrucit motoarele asincrone asa sunt ele,adica la pornire curentul e mai mare. Puteti sa incercati sa inlocuiti protectia generatorului sa puneti ceva de amperaj mai mare, dar asta e pe propria raspundere.
ȘtergerePractic nu ai ce să faci orice compresor la pornire trage de la rețea un curent (A) mai mare decât în sarcină. Am și eu un compresor de 100Litri cu motor de 2.2kw și o siguranță de suprasarcină de 16 amperi și câte o dată declanșaza la pornire (motorul ea 13A) și al meu pornește la 3.5 bar poți încerca să îl faci să pornească la 2.5bar nu la 6 sau 5 cum pornesc unele.(așa a venit reglat al meu din fabrică e marca Hyundai
ȘtergereCu cât presiunea e mai mare crește și curentul.În câte pistoane este?Pentru un compresor de 50litri curentul în funcționare tras de la rețea este de 6 A,dar compresorul avea 1 piston și o treaptă de compresie, era marca Stanley.
Ștergereok multumesc mult
Ștergerebuna seara,va rog sa ma ajutati si pe mine,am un motor de 3kw la 2800rot min,220 stea ,380 triunghi, as dori sl folosesc la 220v,ce condensatori imi trebuie pentru CF si condensator pentru CP, va multumesc anticipat.
RăspundețiȘtergeream un generator de 5,5 kw si vreau sa alimentez un motor de 3 kw. ce condensator de lucru imi trbuie si cum se monteaza.eu cred ca cu ajutorul acestui condensator generatorul va functiona mai usor.
RăspundețiȘtergereBuna ziua. Conteaza care e faza si nulul de la priza? Adica nu ar trebui inversate, nu?
RăspundețiȘtergereNu,caci condesatorul stabileste in ce directie se va roti motorul
ȘtergereSa traiti! Am doua rugaminti: 1: Daca leg toate 3 bobinele in paralel la retea monofazata, actioneaza ca o singura bobina de 3 ori mai puternica? Ar deveni motorul un monofazat fara bobina auxiliara si pornit la sfoara? 2: Daca leg bobinele in paralel monofazat, dar a doua faza a motorului sa fie alimentata invers, va actiona ca motor monofazic cu de 3 ori mai multi poli? Va multumesc!
RăspundețiȘtergereSalut Alexandru, putin sunt confuz in ideele expuse de dumneavoastra. Va rog sa intelegeti ca un motor functioneaza dupa anumite legi, v-asi recomanda sa cititi putin bazele teoretice aleelectrotehnicii.
Ștergereva rog sa ma ajutati cu o prblema.Am un motor de 1,5 kw si cos fi de 0,94,Vreau sai montez un con densator de lucru.Ce condensator miar trbuii.Am sunat la toate firmele din romania si miau spus ca nu au asa ceva.o firma mia dat o solutie.un condensator de lucru trifazat sal leg la motorul monofazat.Miau calculat si au spus ca trebuie sa am 35,8 mf.Dumneavoastra ce solutite imi dati sau poate cunoasteti pe cineva care are condensator de lucru pentru acest motor bineinteles contra cost.
RăspundețiȘtergereDeci pentru inceput, aveti un motor trifaza sau monofazat?
Ștergeream un motor monofazat
RăspundețiȘtergerebuna ziua domnu inginer. Am incercat si eu acesti condensatori.Cu un motor de 1,5 kw am pus in miscare un generatot de 5,5 kw. La motor am legat un condensator de 120 mf. am pornit motoru de la retea dupa care am comutat pe generator. Am observat ca motoru functioneaza numai ca dupa o jumate de ora se incalzeste foarte tare. am incercat sa cuplez la generator un boiler de 1,5 kw dar nu merge se blocheaza.Deci nu merge nimic.poate aveti dumneavoastra o solutie. Ma gindesc la un tablou de condensatori automat.ce spuneti despre aceasta treaba sa continui sau sa ma opresc.credeti ca ar fi mai ieftin cu un alternator 24v ,doi acumulatori si un invertor de 5kw.Ma gindesc ca alternatoru cind intra in sarcina posibil sa se blocheze. exista condensatori pentru alternator? cu respect mircea.
RăspundețiȘtergereSalut Mircea, este asa o diagrama a masinii asincrone unde arata caracteristica mototrului si a organului de lucru, pai iata dupa lege motorul trebuie sa aiba o putere egala sau mai mare ca a masinii de lucru. Generatorul dumneavoastra lucra in mers in gol dar dupa ce ati cuplat sarcina a aparut o rezistenta din partea generatorului si in rezultat motorul sa oprit,plus la aceasta motoarele trifazate conectate in scheme la retea monofazata isi pierd din putere.Sunt si sccheme unde se poate de ajuns la un rezultat mai bun, dar ele sunt complicate.
ȘtergereBuna ziua. Domnu inginer sint dispus sa cheltui bani pentru asa ceva.Eu am avut firma si am dat faliment.Am construit 15 ari ae sera si o hala pentru pui cu incubator cu tunuri de caldura .Pentru ca asta am facut inainte de a avea firma numai ca nu ma incadrez cu curentu,asadar sint dispus sa cheltui bani pentru asa ceva deoarece o sa aibe si copii mei.Stiu ca e complicat dar poate putem rezolva aceasta problema ca am vazu ca foarte multa lume se chinuie si dorm in solarii .Eu am mers pe varianta volantei de la balotiera si am vazut ca am dublat forta motorului de 1,5kw. O varianta trebuie sa existe pentru ca mam gindit la elicea de la eoliana, la intrarea in sarcina elicea ar trebuii sa se blocheze.Daca mati putea ajuta as fi recunoscator si nu numai atit. Cu stima sirespect Mircea.
RăspundețiȘtergereBuna seara! Domnule Ion Frunze v as fi foarte recunoscator daca ati putea sa ma ajutati si pe mine cu un sfat.am cumparat un motor de turatie giordano colombo si un convertizor de frecventa,la conectarea lor si mersul in gol al motorului rotorul se incinde foarte tare. aveti totul detaliat aici:http://www.elforum.ro/topic/92196-motor-frezare-giordano-colombo-se-incinde-rotorul/ Va multumesc
RăspundețiȘtergereBuna Seara,
RăspundețiȘtergereMa tot chinui de cateva zile cu motorul unui compresor pe care as vrea sa il conectez la reteaua monofazica pentru ca nu am curent trifazic.
Specificati motor:
P=2.2Kw
U=D 220v/ Y 380v
I= 9A / 5.5A
Dupa aplicarea formulelor am obtinut:
Cf=196uF si Cp=490uF
Am incercat sa pornesc motorul in D dupa Fig.2 doar cu Cf=50uF 400V si Cp=300uF 250V pentru a vedea cum se comporta.
Mentionez ca,Cp este unul special pentru pornire, compresorul a pornit din prima fara nici o problema.
Dupa cateva minute de functionare Cp a puscat :( , normal din cate stiu eu acest tip de condensator ar trebui sa aiba inauntru un intrerupator automat care sa il decupleze.
Trebe sa recunosc ca, condensatori sunt Made in China.
Care ar fi motivul pentru care un condensator pusca?
Va rog daca se poate sa ma lamuriti si pe mine v-as fi foarte recunoscator.
Cu stima,
Mircea
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereCum se poate transforma un motor electric de 0,75 kw la 2800 rot la 1400 rot/min?
Exista o formula de calcul?
Buna ziua, pentru un motor trifazic de 0.55 kW, 3.3A ( 220V) si 1.9A (380V) ce tip de conexiune recomandati, stea sau triunghi? Din calculele facute de mine reiese un condendator de 72 uf pentru legatura tip triunghi si 24 uf pentru stea.
RăspundețiȘtergereConexiunea triunghi!
Ștergerebuna seara , am un motor de 3kw monofazic ,acum miam bagat 380v .citi kw trebuie sa aiba un motor trifazat sa fie egal in forta cu cel monofazic,multumesc
RăspundețiȘtergereLa ce folositi acest motor?
Ștergerenu vindeti motorul monofazic? 0744235692
ȘtergereBuna ziua. Va rog daca se poate un mic ajutor la conectarea acestui compresor la 220 Vca. http://www.magnetcenter.ro/compresor-aer-stanley-b48010200t. Din pacate la locatia unde se doreste a fi utilizat (inca) nu exista 380. Atasez si doua poze una cu compresorul si una cu motorul : http://img.plici.ro/image/Dkc , http://img.plici.ro/image/Dkh
RăspundețiȘtergereVa multumesc anticipat. Cu stima si respect, Oti.
Lasă o adresă de mail ca să comunicăm mai rapid
ȘtergereAdresa mea de e-mail este : otibartha@gmail.com. Valorie calculete de mine pt Cf=198 uF/400 Vca (alegand valoarea standard de 200 uF/400 Vca), respectiv Cp=o valoare din plaja 396 - 594 uF/400 Vca (eventual o valoare standard). Ca varianta de legare as opta pt. legarea in stea. Ce fac in situatia in care compresorul ajuns la capacitatea maxima, mototul primeste comanda pt oprire, iar la capacitatea minima presostatul da comanda de pornire. Cum introduc in circuit Cp si cum as putea sa-l deconectez dupa 5,6 sec. Varianta prin contactele unui releu, sau varianta cu un releu temporizat? Va multumesc, cu respesct Oti.
RăspundețiȘtergereBuna ziua,
RăspundețiȘtergereVa deranjez si eu cu problema mea: am o masina de tamplarie care are motor asincron trifazat si vreau sa o alimentez la 220 V. datele de pe placuta motorului sant :
N=486
V 220; 5,8 A
V 380; 3,4 A
cos (fi)=0,80
2800 rot/min
1,5 Kw
tip motor M 80
50 Hz
seria C
clasa B, motor de productie italiana Din tabelul de mai sus se vede ca pt puterea de 1,5Kw este necesar un Condens.functionare de 100 microfarazi,dar pt pornire nu mai e necesar nici unul ??? Alta nelamurire tabelul este dat pt motoare care au turatia de 1500 rot/min...ori al meu are 2800 rot/min. nu are nici o importanta ???
Va multumesc
pentru stea Cf=2800*I/U, iar pentru triunghi 4800*I/U, unde I- curentul nominal U- tensiunea nominala in cazul nostru 220 V, iar Cf- condesator de functionare, condesatorul de pornire se va lua Cp=(2.5-3)*Cf. Putem si mai simplu Cf= 66*P, unde P este puterea motorului, daca si mai simplu putem punde undeva 7 microfarazi la 100 watti
Ștergerefolosesc motorul la circular de taiat lemne.
RăspundețiȘtergeremar interesa o formula simpla ,ex.1kw monofazat egal ?kw trifazat
asta pentru ami face o parere de motoare mono si trifazate,
deaconescu marius,multumesc mult.
Aveți 380V sau 220V pentru că alimentarea unui motor trifazat la rețeaua monofazată nu prea ajută.
ȘtergereDacă aveți 220V puteți cumpăra direct motor monofazat (2,2KW sau 3KW)
Depinde și de motoare pentru că sunt motoare și pe 220V care au randament de 95% (înscris de fabricant pe fișa tehnică)
Pe scurt nu faceți nicio brânză alimentând un motor trifazat la rețeaua monofazată!
Un motor trifazat conectat la o retea monofazata isi pierde undeva la 40% din puterea sa,iar momentul de pornire va depinde ca condesatorul de pornire
Ștergerede curind miam bagat trifazat ,si acum vreau sami iau citeva motoare trifazate
RăspundețiȘtergereeu stiu ce putere are al meu monofazat,3kw 3800rotati minut cel care il folosesc inca.
care este omologul lui trifazat?
multumesc.
Deaconescu Marius.
Puterea este la fel si la monofazat si la trifazat doar ca la trifazat motoarele au cuplu mai mare la pornire (si sunt mai ieftine)
Ștergerebuna seara cu respect pt voi!
RăspundețiȘtergereas avea si eu o intrebare?as dori sa imi cumpar un invertor de curent pe care sa il alimentez la un redresor de 24 v ca sa pot obtine un curent la 220v sa pun in functie un motor de0.75kvcare antreneaza o pompa de apa pt alimentarea unui iaz! care ar fi economia sau diferenta de consum,avind in vedere ca pompa merge 3/4 ore pe zi vara!
RăspundețiȘtergereas avea si eu o intrebare?as dori sa imi cumpar un invertor de curent pe care sa il alimentez la un redresor de 24 v ca sa pot obtine un curent la 220v sa pun in functie un motor de0.75kvcare antreneaza o pompa de apa pt alimentarea unui iaz! care ar fi economia sau diferenta de consum,avind in vedere ca pompa merge 3/4 ore pe zi vara!
RăspundețiȘtergerecum efectuez legaturile la un motor de 110 kw la 4 cai? multumesc!!
RăspundețiȘtergereo schema ceva! la 1500 de ture!!
RăspundețiȘtergereBuna ziua
RăspundețiȘtergereVa rog frumos sa-mi spuneti cat consuma un motor de 18 kw la mersul in gol
Va multumesc
Daca pe eticheta unui motor este scrisa tensiunea U=660V/380V, in ce conexiune va putea lucra la puterea nominala si in ce tip de retea?
RăspundețiȘtergereMultumesc
La 380V dar el poate porni în stea-triunghi.(pentru a reduce curentul la pornire)
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergeream cumparat acum mai bine de un an o moara urluiala Peruzzo de 7,5 kv la 380...deci nu mai este in garantie !...de cateva zile cand vreau sa o pornesc...pleaca dar sare siguranta de pe stalp...a chemat pe cei de Renel...au schimbat siguranta...nu este de la siguranta...maine o sa verific cablul prelungitor sa vad daca este cumva in scurt pe undeva...daca nu...ce poate fi ?...mentionez ca moara are si un panou de comanda...cu un buton de pornire si unul de oprire...poate fi un condensator...sau contactor ?..
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereBuna seara,
RăspundețiȘtergereas avea si eu doua intrebari:
1. compresoarele frigorifice la 380V ,pot functiona la 220V?
2. un ventilator la 380V care nu mai are placuta cu specificatii,dar care in cutia de borne are un desen care spune 380V stea si 220V triunghi , se poate porni la 220 doar prin incercari repetate ? Tot ce stiu este turatia 1400 pt ca restul nu stiu :)
Multumesc
In atentia domnului ION FRUNZE
RăspundețiȘtergereBUNA SEARA
As dorii sa va intreb daca este posibil asaceva ?
Pe you tube apar o serie de filmulete care sustin ca ar fi posibila obtinerea energiei free.
In principiu un motor electric antreneaza un generator (alternator) pana ,,la regim" apoi motorul se deconecteaza de la retea si se branseaza la una din fazele alternatorului. Apoi sistemul va ramane autonom.
Din cate stiu eu pentru ca un generator de X Kw sa functioneze ,,in parametrii" consuma X Kw + PIERDERILE SISTEMULUI nicidecum o putere mai mica decat cea produsa.
Va multumesc
RACHIR TIANCIS
1.799.134 de vizionăriAcum un an
Degeaba ne chinuim noi să realizăm mașini care fac energie free!
ȘtergereDeoarece sunt sigur că l-ai văzut pe nenea ăla de pe undeva din Olt care prezintă o astfel de mașinărie și te anunț cu "drag" că domnul a fost contactat între timp de o firmă din Olanda (Cum știm Olanda este țara morilor de vânt) pentru a vinde pantentul acelui utilaj adică nenea nu mai are voi să produc astfel de utilaj.
Și oricum da se poate dar Statul (lumea asta) nu ne lasă pe noi să facem acest lucru deoarece sunt sclavii societății au mai încercat și alți să facă așa ceva (am un unchi pe filiera Electrician/Electronist) care are acasă proiectele pentru astfel de mașinărie făcută de el dar ca orice produs el trebuia înregistrat la OSIM, acest lucru nu s-a putut și după câteva zile 6-9 zile s-a trezit la poartă cu un echipaj de poliție cu mandat de aducere și a stat 29 de zile în arestul poliție...Deci gândiți-vă și voi dacă fiecare și-ar construi o astfel de mașinărie cine ar mai consuma curent electric?
Și vă spun sincer că și mie îmi trebuie o mașinărie dintr-asta pentru service-ul Vulcanizare...
Da deci un motor electric de 20-30kW cu turația de 1500RPM (exemplu) este învârtit de un motor de 1.1kW sau 2kW peste turația nominală a motorului mai sus menționat se numește sincronism (exemplu 1800-1950-2000 RPM) atunci la bornele lui avem curent electric cu care alimentăm motorul mic și astfel se învârte la nesfârșit dar pe fiecare fază la motorul amintit între primele rânduri trebuie atașat un condensator iar apoi o punte stabilizatoare (sau stabilizator ) de 380V și 220V, siguranțe automate și altele...
BUNA ZIUA
ȘtergereV-as fi recunoscator daca ati putea sa-mi faceti o schema explicativa (mai aproape de realitate).
Daca va este mai comod email-ul meu este : cristi12277@yahoo.com
Inca odata mii de multumiri.
CRISTI
Adica mai explicativa?
ȘtergereBUNA ZIUA
RăspundețiȘtergereIn primul rand imi ce scuze pentu intarzire. De fapt am lipsit un timp de acasa.
Am doua intrebari : - 1 - cum sunt legate capacitatile la cele trei faze (cumva motorul mare este cuplat in stea si atunci capacitatile sunt puse la iesirea fiecarei faze si NUL ? Dca motorul mare este legat in triunghi capacitatile sunt puse in paralel cu fiecare faza ? De fapt , in stea sau triunghi capacitatile tot ,,in paralel" sunt puse cu infasurarile motorului. )
- 2 - La pornire motorul mic este alimentat din retea iar la momentul de sincronism se decupleaza din retea si se cupleaza cu motorul mare si daca DA se cupleaza faza-n faza cele similare
U cu u; Vcu v; W cu w ?
VA MULTUMESC PENTRU INTELEGERE SI AJUTOR
CRISTI
buna seara.la un motor trifazic de 5kw,cati amperi trebuie sa aiva siguranta prizei la care se leaga motoru.
RăspundețiȘtergeresau daca e o schema amperi kw?
multumesc,deaconescu marius.
Deci el se conectează în rețeaua trifazată sau monofazată?
ȘtergereDacă se conectează în rețeaua trifazată trebuie o siguranță de 16A
Iar dacă se conectează la rețeaua monofazată trebuie o siguranță de 25A
Dar cel mai eficient este o siguranță și un releu termic pentru protecția la suprasarcină a motorului siguranța protejează doar circuitul electric, releul termic ține cont și de temperatura de pe conductor!
buna ziua ma puteti ajuta in legatura identificarea unui motor mic cu reductor cu trei fire.nu cunosc nimic despre el nu mai are placuta de identificare. nu stiu daca este trifazic sau monofazic.dar a fost legat cu un condensator de 10uf si se incalzeste foarte repede.multumesc.
RăspundețiȘtergereÎnseamnă că motorul este trifazic, dacă se încălzește repede el pornește sau doar "bâzie"?
ȘtergereÎnseamnă că îți trebuie un condensator cu valoare mai mare
buna ziua ma puteti ajuta in legatura identificarea unui motor mic cu reductor cu trei fire.nu cunosc nimic despre el nu mai are placuta de identificare. nu stiu daca este trifazic sau monofazic.dar a fost legat cu un condensator de 10uf si se incalzeste foarte repede.multumesc.
RăspundețiȘtergereÎncercați să postați vre-o poză de a lui,mai ușor să înțelegem despre ce motor merge vorba.
ȘtergereP.S De dorit și o poză cu schema de legătură a bornelor
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergerescuze motorul porneste dar se incalzeste foarte repede. Poate fi la 110v?
RăspundețiȘtergereNu, această ipoteză "cade" din start deoarece este o tensiune dublă și s-ar arde.
RăspundețiȘtergereLuăm ca exemplu un bec la 12V care îl alimentezi la 24V și becul se va arde(e un exemplu destul de întâlnit)
azi l-am legat fara condensator ,am rotit cu mana si a pornit dar la fel se incalzeste .Aveti vreo idee ce ar putea avea ?
RăspundețiȘtergereMda, este posibil adică mai mult ca sigur ca motorul să nu poată fi alimentat decât la 380Volți, am înâlnit astfel de cazuri în care motorul alimentat printr-un condesator la 220Volți pornea dar se încălzea foarte tare și alimentat la 380Volți nu se încălzea așa tare la funționarea în "gol"
Ștergereazi l-am legat fara condensator ,am rotit cu mana si a pornit dar la fel se incalzeste .Aveti vreo idee ce ar putea avea ?
RăspundețiȘtergereva multumesc pt raspuns si pt timpul acordat. am sa incerc la 380 revin dupa .Va salut.
RăspundețiȘtergereAm un motor de 2.2 kw trifazic, de citi mF trebuie sa fie cp pt legarea in monofazat? Multumesc anticipat!
RăspundețiȘtergere1. Este uF (micro)
RăspundețiȘtergere2. Aveți tabelul autorului mai sus afișat
3. La ce îl folosiți?
1. Este uF (micro)
RăspundețiȘtergere2. Aveți tabelul autorului mai sus afișat
3. La ce îl folosiți?
am un motor trifazic de 1.5kw legat monofazic dar nu are putere in sarcina
RăspundețiȘtergereSalutare.
ȘtergereCare este conexiunea de legare la borne?
La ce folosiți motorul?
am un motor trifazic de 1.5kw legat monofazic dar nu are putere in sarcina
RăspundețiȘtergerepentru moara
RăspundețiȘtergereCe tip de conexiune la borne ați folosit?
ȘtergerePentru alimentarea unui motor trifazic (aliemntarea mai eficientă) se folosește conexiunea triunghi
Motorul cu puterea de 1.5kW este inadecvat pentru moară.
ȘtergereUn motor de 3 kW dar să fie monofazat (din fabrică) sau un trifazat de 3kW alimentat la tensiune monofazată dar aceat trifazat generează costuri mai mari ca de exemplu un (sau mai mulți) condensatori + protecție termică (releu termică) + priză și conductori mai de calitate pentru conectarea și distribuția energie până la priză și motor.
Un motor de 3kW costă în jurul sumei de 400 lei dar aici eliminăm costurile condensatorilor, dar dacă vrei să faci un lucru cumpără protecție pentru motor (releu, sau întrerupător termic cum se numește acum) și prize de coenctare și ștecher de calitate. Un motor de 3kW monofazat "trage" un curent de 19A
Poți lua și unul monofazat de 2.2kW dar trebuie introdus foarte treptat în sarcină și aici cred că deja nu are rost, ori pui 150 Kg o dată și aștepți 10-15 minute ori pui cu țârâita...
Salut, respect PTR ceea ce faceți . Am si eu o întrebare . Am un motor producție România de 0.5 kw , 2750 Rot/min pe el scrie asa: /\ / Y 220 / 380 . Spre rușinea mea am folosit un C de 4micro la 450 in stea pornirea era f greoaie in triunghi pornește ok însă nu cred ca ajunge sub nici o forma la 2700 rotații . As dori un sfat de la dumneavoastră . Stima Florin.
RăspundețiȘtergereAveti nevoie de 35 uF
ȘtergereVa mulțumesc
RăspundețiȘtergereBuna ziua
RăspundețiȘtergerePoate putin ajutor in partea dvs: alimentez rezistenta de 2kw a unui boiler din 250v cc din panouri fotovoltaice
Circuitul inchide/deschide printr-un contactor
Bobina acestuia este alimentata de la 230v ca prin termostatul original.Pana aici toate bune
.Pb este ca am arc electric la comutare , destul de mare .Ma gandeam sa-l sting cu un condensator electrolitic in paralel cu contactorul. E ok? DAca da , cam ce valoare, tensiunea este mai mare de 250v.
Cu multumiri
Cp reprezinta valoarea totala a capacitatii din circuit la pornirea motorului(in regim de sarcina)? Adica trebuie sa tin cont ca in momentul pornirii motorului am deja Cf si deci valoarea Cp care se va folosi va fi (2,5-3)Cf - Cf=(1,5-2)Cf.
RăspundețiȘtergereSau in momentul pornirii am o capacitate totala Cf+(2,5-3)Cf?
buna seara am un motor trifazic de5,5kwla 3000 ture ce condensator pot sa ii pun sa mearga la 2.20v,va multumesc adresa mea este paunaflorica@gmail.com
RăspundețiȘtergereAm un motor 7,5kilovati, trifazic ce condensator imi trebue de 500 mf
RăspundețiȘtergereAm un motor 7,5kilovati, trifazic ce condensator imi trebue de 500 mf
RăspundețiȘtergereÎți trebuie 700uF dar curentul absorbit va fi uriaș 40 A și dacă nu greșesc dvs. în BMP aveți disjunctor de 32A,deci nu va merge. (E posibil să aveți altă putere instalată! )
ȘtergereBuna ziua si La multi ani 2016 !
RăspundețiȘtergereDe curand am cumparat un elevator auto cu motor 3,5 kw , am icercat utilizarea lui la 220v folosind condesatori de pornire fara nici un rezultat, va rog sa/mi spuneti daca as putea sa_l utilizez folosind un generator de 380 v , 5,5 kv (alimentat pe benzina din acestea ce se gasesc in comert) .Credeti ca ar avea randament? Va multumesc
De ce nu ai reușit pornirea motorului trifazic la rețeaua monofazată?
ȘtergereSi da reușești să faci folosind un generator de 5.5kW 380 Volți dar o să fie cam incomod cu pornirea (asta numai dacă are pornire prin demarator manual)
De ce nu ai reușit pornirea motorului trifazic la rețeaua monofazată?
ȘtergereSi da reușești să faci folosind un generator de 5.5kW 380 Volți dar o să fie cam incomod cu pornirea (asta numai dacă are pornire prin demarator manual)
Multumesc pentru raspuns. Am reusit pornirea motorului cu condesatori in valoare de aproximativ 300 micro farazi, dar numai in gol fara curelele de actionare a bratelor.In momentul in care montez curelele motorul nu mai porneste, cred ca nu are putere. Se poate sa nu fi facut conexiunea potrivita sau sa fie nevoie de mai multi condensatori.Daca considerati ca ar mai fi vreo sansa va rog sa ma sfatuiti.voi reveni cu toate datele de pe eticheta motorului . Va multumesc.
RăspundețiȘtergereDupă calulul meu în conexiunea triunghi ar trebuii 350uF
RăspundețiȘtergereDupă formula 4800*16/220 unde 4800 este constanta, 16 este curentul absorbit la 220 (am considerat fiind 16 A [3500W/220=16A] asta pentru că nu cunosc cosFi), 220 tensiunea.
Chiar puteți să îmi trimiteți pe email:raiciuionutmarius@gmail.com fotografii cu plăcuța tehnică, în cutia de borne, aștept pe email fotografiile.
Buna ziua, felicitari pentru bunavointa dv. Am vazut mai sus trei moduri de a porni un motor trifazat si anume stea,stea deschis s
RăspundețiȘtergereI triunghi, care e modul de legare care sa se apropie cel mai mult de randamentul trifazat.multumesc
Buna ziua, felicitari pentru bunavointa dv. Am vazut mai sus trei moduri de a porni un motor trifazat si anume stea,stea deschis s
RăspundețiȘtergereI triunghi, care e modul de legare care sa se apropie cel mai mult de randamentul trifazat.multumesc
Triunghi!
Ștergerebuna seara,am un motor trifazat de 18kw si 3000rot\min l-am legat la un intrerupator stea triunghi,inainte de a pune intrerupatorul stea triunghi era legat direct in triunghi si porneam asa cu el cu toate ca imi sarea disjunctorul de vreo 2 -3 ori si aveam legat un condensator la motor nu stiu de cati farazi este da dupa carcasa este mare cam de 50 cm inaltime,acum ca am legat intrerupatorul stea triunghi electricianul mi-a zis sa nu mai pun condensatorul ca numai este nevoie si daca il pun ard motorul.Va rog lamuritima sa il pun inapoi sau nu?
RăspundețiȘtergereDeci, curent e foarte foarte mare 81A la 220V iar ca și condesator e valoare de 1800uF .
ȘtergereSingura metodă care o văd rentabilă este pornirea cu alt motor mai mic de 2.2Kw iar când motorul ajunge la turația maximă alimentat și cel de 18Kw și decuplat cel de 2.2Kw. Un mecanic te va ajuta cum să prinzi de axul unde se află ventilatorul de axul motorului de 2.2Kw (nu știu cum se numește piesa respectivă)
salut am cumparat un motor de 4kw si 1435 rpm 380-450v si se mai alimenteaza si la 660-690 in stea sau 440-480in triunghi are 1735 rpm cos este de080 ce condensatori trbuiesc pusi am pus 280micro si are bazit foarte mare si trepidati se incinde repede multumesc
RăspundețiȘtergereBuna ziua,am un motor de 2,2kw trifazic .I-am conectat un condensator de functionare de 150 microF dar face putin zgomot.....ce trebue sai fac?
RăspundețiȘtergereConexiunile cum sunt făcute?
ȘtergerePentru alimentare la rețeaua monofazică este necesară conexiunea triunghi.
conexiunea e triunghi,i-am pus un condensator de 150 mF lucru si 75 de functionare
Ștergereconexiunea e triunghi,i-am pus un condensator de 150 mF lucru si 75 de functionare
ȘtergereV-ați complicat!
ȘtergereCe fel de zgomot face? Este posibil ca și rulmenții să fie uzați și să facă zgomot. Pentru ce îl folosiți (motorul)?
La funcționarea în gol scoate acel zgomot? Dar în sarcină?
Buna ziua !
RăspundețiȘtergereVa rog frumos sa ma ajutati cu un sfat daca aveti timp si nu va deranjeaza , am o masina de tencuit care are urmatoarele date si ma intereseaza daca se poate modifica sa functioneze la 220v si cum se poate face acest lucru ?
Drive capacity: 2 three phase motors 400V, 50HzStar wheel motor: 0,75kW, 28rpmPump motor: 5,5kW, 400rpmCompressor output: 0,9kW, 0,25Nm³/min max. 6 barWater pressure required: 2,5 bar at running machine
Va multumesc anticipat !
Cristian
Am un strung mic care are un motor de 1,5 trifazat, as vrea sa schimbe motorul cu unul de 2,2 monofazat ași vrea sa știu dacă este echivalenta puterea intre acele doua motoare
RăspundețiȘtergereNu, deoarece cel de 2.2 Kw e mai mare decât cel de 1.5Kw, fie trifazat sau monofazat puterea e aceeași, diferă numai cuplul de pornire și pornirea(modul de pornire)
ȘtergereBuna seara
RăspundețiȘtergereAm urmatoarele date:D=220V/380 - 1.15/0.65 A
0.245KW - 1.3 PS
2800 U/MIN - 50 HZ
COS 0.84
CONDENSATORUL DE PORNIRE CE VALOARE TREBUIE SA AIBA?
MULTUMESC ,ANTICIPAT PENTRU RASPUNS.
VASILE
Condesatorul așa cum e specificat în tabel și dacă calculăm oentru conexiunea triunghi este de 30mF
Ștergere